Na początek wypadałoby wyjaśnić czym właściwie jest Backorder. Otóż Backorder można określić jako zamówienie oczekujące ze względu na tymczasowy brak towaru w magazynie. Załóżmy, że chwilowo pasek stanu informuje nas o braku towaru, klient nadal może go zamówić, jednak zostanie on do niego wysłany dopiero w momencie kiedy pojawi się w stocku magazynowym.
Zamówienia oczekujące (Backorder) są domyślnie wyłączone w Magento, dlatego w sytuacji kiedy produktu nie ma na stanie magazynowym klient nie jest wstanie dodać go do koszyka. Jeśli jednak uruchomimy Backorder taka możliwość pojawi się automatycznie.
Aby uaktywnić Backorder musimy odpowiednia zmodyfikować opcję Rezerwacji znajdującą się w:
Panel Administratora >> System >> Konfiguracja >> Zakładka Katalog >> Magazyn >> Opcje Bilansu Produktu >> Rezerwacja >> Zezwól na mniejszą od 0 i powiadom klienta
lub jeśli mamy angielską wersję panelu administracyjnego:
Admin Panel >> System >> Configuration >> Catalog Tab >> Inventory >> Product Stock Options >> Backorders >> Allow Qty Below 0 and Notify Customer.
Następnie na kartach produktów, które mają posiadać opcje zamówień oczekujących musimy zmodyfikować:
Magazyn >> Dostępność towaru >> W magazynie.
W tym momencie w naszym sklepie zamówienia oczekujące są już dostępne, a każdemu klientowi który doda produkt o stanie magazynowym 0 wyświetli się komunikat:
* This product is not available in the requested quantity. 1 of the items will be backordered.
Jeśli nasze tłumaczenie nie obejmuje tego zwrotu musimy w pliku:
./app/local/pl_PL/Mage_CatalogInventory.csv
dodać następującą linię:
„This product is not available in the requested quantity. %s of the items will be backordered.”,”Ten produkt w tej ilości jest niedostępny. %s produktów zostanie zamówionych.”